Тенденции при пътуванията на българите зад граница – анализ с Tableau


Когато разполагате с business intelligence (BI) решение като Tableau, да визуализирате и да анализирате данни се превръща в удоволствие. Ето защо нашите BI специалисти периодично прилагат силата му, за да изследват нови интересни и актуални теми.

След като вече ви представихме нашия поглед върху замърсяването на въздуха в София и структурата на автомобилния парк в страната, решихме този път да погледнем в посока към туризма и по-точно как се е променяла активността на българските туристи през последните 10 години.

Стъпвайки на данните, публикувани в сайта на Националния статистически институт (nsi.bg), създадохме информативни визуализации, които ни помогнаха да надникнем зад многобройните таблици и цифри и да разкрием интересни зависимости като:

  • Има ли сезонност в пътуванията на българските туристи според избраната дестинация
  • Кои са били най-активните години в туристическо отношение и с каква цел сме пътували
  • Кои държави са „горещите“ дестинации, които бележат най-голям ръст на интереса в последните години и към кои дестинации интересът е спаднал и много други.

Анализ на туризма от България чрез Tableau софтуер

Това са само част от въпросите, с които започнахме своя анализ, но след това се увлякохме да си задаваме все нови и нови, а Tableau ни даде възможност да взаимодействаме с данните и да ги погледнем във всякакви възможни сечения, за да намерим отговори по темите, които ни вълнуват.

Богатия избор от Tableau визуализации ни позволи да подберем именно тези, чрез които да представим наличните данни по най-информативен, впечатляващ и лесен за възприемане начин.

Приложихме и най-новата функционалност на Tableau 10.5 Viz in Tooltip, за да вмъкнем още повече информация във визуализациите без да ги претрупваме. Например при преминаване през картата на всяка една държава можете да видите как са се променяли пътуванията към нея по години.

Повече за новите функционалности на Tableau 10.5 можете да прочетете в нашия уебсайт.

Някои от откритията, които направихме изненадаха и самите нас, например:

  • Анализ с Tableau на активността и причините за пътувания на българите по годиниБългарите са пътували най-активно през 2017 и … през 2008 г.
  • Португалия и Словения са „горещите“ дестинации, които сме открили през последните години. И двете държави са били почти извън туристическия ни радар допреди само 4-5 години, след което интересът към тях рязко е нараснал.
  • Същевременно значително е спаднал интересът към Кипър – през последните години тази дестинация явно е изгубила доста от своята привлекателност.
  • Норвегия се посещава предимно през лятото, но през 2017 г. рязко се е покачил интересът към зимна Швеция.
  • Обичаме да караме ски в Австрия, но интересът към тази дестинация е много по-висок през всеки от останалите три сезона.

Предлагаме ви сами да разгледате данните в различните им разрези и да намерете отговорите на въпросите, които ви вълнуват.

А ако искате да знаете повече за Tableau, не се колебайте да се свържете с нас. Ще се радваме да ви демонстрираме какво може да постигнете с негова помощ по отношение на собствените си бизнес данни.

 

Ако искате да придобиете задълбочени умения за работа с Tableau, включете се в предстоящото практическо обучение, което организираме от 23 до 27 април 2018. Повече за него можете да научите на адрес: https://goo.gl/Ea7z39

 

Източник на данните: https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/module.jsf?x_2=12&lang=bg

* Под „С други цели“ са включени причини като гостуване и други.

** Данните за пътуванията до Хърватия и Швейцария са частични.

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *