Какво да очакваме в корпоративния софтуер през 2017


Какво предстои за ERP, CRM, BI софтуерКорпоративния софтуер, в това число системите за бизнес анализи (BI), CRM, ERP и маркетингови автоматизации, претърпяха доста промени през последните години. Създателите на бизнес софтуер се стремят винаги да са в крак с новите технологии и тенденции, за да се харесат на презадоволените с технология и информация съвременни потребители. Така системите за управление на компаниите постепенно преминаха през миграцията към облака (или хибридни решения), инкорпорирането на социални медии, мобилни технологии и много други.

Какво ще донесе новата 2017 г. в сферата на BI, CRM, ERP? Ето само част от прогнозите на експертите в бранша:

Business Intelligence

Повече фокус върху крайния потребител, по-малко върху IT

„Модерните BI платформи са създадени с мисъл за крайния потребител. За разлика от традиционните системи за бизнес анализи, които не могат да функционират без намесата на IT специалист, модерните self-service системи са интуитивни и гъвкави“, споделя Francois Ajenstat, CPO на Tableau Software.

Тенденцията е в бъдеще софтуерите за анализ и визуализация на данни да стават все по-лесни за използване от средностатистическия потребител. Не сме далеч от момента, в който те ще започнат да извежда търсените резултати само на база команда или зададен въпрос (в писмен или устен вид). Така всеки потребител ще може с лекота да създава справки и да анализира данни от множество различни източници, без да притежава специфични умения в програмирането.

Анализи в реално време

Бързодействието винаги е било приоритет на съвременните business intelligence платформи. Очакванията на експертите са, че то ще продължи да се увеличава с навлизането на алгоритмите на машинното обучение. Това означава, че системите за бизнес анализи ще могат сами да откриват модели, тенденции и отклонения от нормите и незабавно да известяват потребителите, давайки им възможност да се справят с възникнали проблеми, преди още те да са се превърнали в криза. Нещо повече, бизнеса ще може с пълна сила да се възползва от възникнали възможности, като реагира в реално време.

CRM

Мобилният CRM излиза на преден планМобилните CRM технологии спестяват време и увеличават ефективността

Експертите в областта на системите за управление на взаимоотношения предвиждат, че една от ключовите тенденции през 2017 г. ще бъде засиления интерес към мобилните CRM системи. Мобилният CRM е особено търсен в отрасли като търговия и дистрибуция, тъй като осигурява на търговските екипи достъп до клиентските данни където и когато и да им потрябват. От своя страна търговците могат бързо и лесно да въвеждат информация за проведени срещи или получени поръчки още в движение от своите таблети или телефони. Освен, че спестява време и прави работата на търговските екипи много по-ефективна, за мениджмънта мобилния CRM осигурява поглед в реално време върху работата на целия екип.

Гласови команди

CRM системите продължават да се развиват и да стават все по-интелигентни и автоматизирани. Експертите предвиждат, че следващото голямо улеснение, което тези системи ще предложат на потребителите, ще бъдат гласовите команди и възможността системите да интерпретират съдържание и да предприемат действия. Това ще облекчи допълнително работата на потребителите, давайки им възможност да се фокусират повече върху пълноценното общуване с потенциалните и настоящи клиенти, и по-малко с досадни рутинни задачи като попълване на отчети и въвеждане на информация.

Прогнозни анализи и изкуствен интелект (AI)

Това е тема, за която отдавна се говори сред създателите и внедрителите на CRM софтуер, но очакванията са, че именно 2017 г. ще е годината, когато тези тенденции най-сетне ще излязат на преден план. Първи от тези функционалности биха се възползвали компаниите, които искат да опознаят по-добре своите клиенти и да бъдат проактивни в предлагането на продукти и услуги. Прогнозните анализи ще намерят най-добро приложение в задържането и обслужването на клиентите, реализирайки на практика правилото „да дадем на потребителите това от което се нуждаят още преди да са осъзнали, че им трябва“.

2016 г. беше белязана от промяна в подхода към CRM. Много от водещите разработчици добавиха изкуствен  интелект (AI) към своите платформи, опитвайки се по този начин да подпомогнат бизнеса в общуването му с новото поколение потребители. Експертите предричат, че това е едва началото на тенденция, която ще продължи да се развива в идните години, давайки на компаниите възможност да предложи на потребителите много по-персонализирано отношение и уникално клиентско преживяване по отношение на продажби, услуги и маркетинг.

ERP

Интелигентни ERP системи

Както CRM, така и при ERP системите „поумняват“. Интегрирането на технологии като машинно обучение (machine learning) в тях вече е факт, а специалистите прогнозират, че нарастващата ролята на изкуствения интелект ще доведе до момент, в който компаниите ще разчитат изцяло на своите интелигентни ERP решения за вземане на тактически и стратегически решения. Въпреки, че има още много да се работи до достигане на този момент, се очаква още през 2017 AI да започне да оказва много голямо влияние върху пазара на софтуер за управление, а наличието му и неговите възможности да се превърнат в един от основните критерии при избора на ERP решения.

Повече мобилностERP системите стават все по-мобилни

Модерните компании отдавна не се асоциират с физически офис и работно време от 9 до 18 ч. Днес голям брой служители работят извън офиса (от вкъщи, от друг град или дори държава) и извън рамките на традиционното работно време. Това води до голям натиск за разширяване мобилни възможности на ERP системите – тенденция, която ще се развива и задълбочава през 2017. Бъдещето на ERP решенията е насочено към „свиване“ на размера им, но не по отношение на качеството или техните функции и възможности, а с цел улесняване на достъпа на служителите до цялата налична информация и функционалности чрез мобилни устройства.

 

Повече възможности за малките и средни предприятия

Миграцията към облачните технологии за бизнес управление вече не е новост. Наблюдавахме я и през предходните години, но се очаква през 2017 тя да добие лавинообразни размери. Предимствата, които предлагат облачните ERP системи по отношение на бързина на внедряване, лекота на използване и скалиране и най-вече изгодните финансови условия за придобиване и поддържане ще продължат да привличат компаниите. Това в особена сила важи за малките и средни предприятия, много от които до момента дори не са обмисляли внедряването на такъв тип софтуер поради непосилните за тях разходи.

 

По материали от: CIO.com и TechTarget.com

 

Нуждае ли се вашия бизнес от дигитална трансформация, за да бъде ефективен и конкурентен в съвременните пазарни условия? Свържете се с нас, за да обсъдим заедно най-подходящия за вас бизнес софтуер.

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *