Какво ново в Microsoft Dynamics NAV 2018


Екипът на Microsoft спази даденото на Directions EMEA обещание и на 01.12.2017 представи на широката публика новата версия на една от своите най-популярни системи за управление на бизнеса – Microsoft Dynamics NAV 2018.

 

С повече от 120 000 компании, които се доверяват на решението за ежедневната си работа и над 3 000 нови клиента в последните 12 месеца, Dynamics NAV заслужено се определя като предпочитаната система за управление на малкия и среден бизнес в цял свят.

 

С новата версия на решението, Microsoft правят следващата крачка в постоянния си стремеж да отговорят най-пълно на нуждите на бизнеса, които непрестанно се променят в съвременните динамични пазарни условия.

 

Какви са новостите, които Microsoft са включили в Dynamics NAV 2018?

Microsoft Dynamics NAV 2018 нови функционалности 

Ето някои от най-интересните промени, които екипът на Microsoft е включил в новата версия.

Интуитивен интерфейс и удобство за работа

Стремежът на Microsoft винаги е бил насочен към това да улесни работата със системата и да я направят още по-интуитивна. Този стремеж намира изражение и в NAV 2018 с добавянето на инструмент за персонализация, вмъкнат директно в системата, който позволява на всеки потребител да модифицира информацията, която вижда на екрана според своята роля в компанията и вида на бизнеса. Персонализацията подобрява възможностите за:

  • Преместване и скриване на колони, полета, графики и др.
  • Добавяне на колони и полета
  • „Замразяване“ на колони и др.

Друго нововъведение е добавянето на бутон Setup & Extensions към главното навигационно меню на NAV 2018, което опростява цялостно настройването на системата от потребителите, както и достъпа до други Microsoft системи и външни приложения.

И ако това не е достатъчно, за да улесни използването на системата, NAV 2018 вече включва и възможност за създаване на задачи, които да подсещат потребителите за важни и неотложни дейности, които предстои да се реализират. Освен за управление на собствените задачи, приложението дава възможност на потребителите на системата да създават и разпределят  такива задачи и към други членове на своя екип.

 

Подобрена визуализация за уеб-клиента

Край с нуждата от изтегляне на отчети, фактури, ДДС дневници и финансови справки. Добавената към системата функционалност за преглед на отчети позволява цялостната им визуализация от ERP решението, независимо от вида на използвания браузър, както и бързия им печат директно от браузъра. Тази функционалност ще спести ценно време и ще намали възможността за грешки при работата на натоварените счетоводни отдели.

Усъвършенстван експорт в Excel на отчети и справки

Бизнес мениджърите и специалистите счетоводители вече разполагат с възможността да визуализират отчетите и справките от системата в избрани от тях шаблони в Excel. Това значително подобрява изгледа на справките и намалява нуждата от допълнително форматиране на експортираната справка.Улеснено визуализиране на отчетите в excel в новия MS Dynamics NAV 2018

Пълна синхронизация със CRM

В съвременната динамична бизнес среда ERP решението не може вече да съществува като изолирана система, която да се грижи само за вътрешните процеси на компанията. Интеграцията с други решения като BI и особено CRM е жизнено важна за успешното функциониране на всяка компания.

NAV 2018 предоставя възможност за пълна синхронизация на решението с Microsoft Dynamics 365 for Sales, като същевременно конекторът между двете системи позволява потребителите да разгледат и подберат записите, които искат да синхронизират. Веднъж стартирана, синхронизацията тече като фонов процес, за да не смущава нормалната работа с ERP системата.

Сред другите нови функционалности в NAV 2018 са също така още по-осезаемото присъствие на AI технологиите и интегрирането на когнитивни функционалности (Image Analyzer), като например възможността за разпознаване артикули по снимка, отнасянето им към подходящата за тях категория в продуктовия каталог, разпознаване възрастта и пола на служители според снимка и др.

Разпознаване на артикули и служители по снимка, AI в MS Dynamics NAV 2018

 

Усъвършенстване на функционалностите в продажбите

Специално за фирми с голям документооборот, системата предлага важна промяна при груповата обработка на документи за продажба. Вече може да се извършва регистриране и осчетоводяване на транзакции едновременно по различни видове документи – фактури и кредитни известия – при използване на функционалностите за групова обработка. Попълването на липсваща информация „в последния момент“ по поръчките за продажба, като допълнителни такси или разходи, е също чувствително улеснено.

Към това трябва да се прибавят подобренията при фактурирането и отчитането на корекции при фирми с проектен начин на работа, които оптимизират работата на потребителя при издаването на фактури и кредитни известия по проекти.

Нови функционалности за интеграция на разположение на програмистите

Създавайки NAV2018, Microsoft са отделили специално внимание на нуждите на разработчиците, осигурявайки множество нови функционалности, които да ускорят и улеснят тяхната работа. Сред тях се откроява добавянето на лесен за използване уеб-базиран процес за интеграция и автентификация на ERP решението с външни приложения и услуги.

 

Ако искате да научите повече за Dynamics NAV, ще се радваме да ви демонстрираме ERP решението и да обсъдим как то може да оптимизира цялостната дейност на вашата компания.

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *