ERP за дистрибуторски компании 11 функции, без които не можете


ERP for Distribution companies

 

Ако вие сте дистрибутор на храни и напитки, сигурно се чувствате притиснати от някои предизвикателства на пазара, като засилена конкуренция или натиск за все по-ниски цени. Един от основните инструменти, който може да ви бъде в помощ, е ERP решение за управление на бизнеса. Но имайте предвид, че не всички ERP системи притежават пълния набор от функционалност, необходима за една дистрибуторска компания.

За да ви улесним, изготвихме този списък с функции, които да търсите, когато избирате ERP система за дистрибуторска компания.

  1. Модул за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM).

Наличието на пълна CRM функционалност с цялата натрупана история за клиента, ви дава както инструменти за подобряване на вашите маркетингови дейности, така и възможност да подобрявате обслужването и да продавате повече на текущите си клиенти.

  1. Цени, отстъпки и промоции

За дистрибуторската компания е от съществено значение да може да ценообразува и управлява отстъпките в ERP системата. Това означава да можете да работите с отстъпки за оборот през зададен период от време, отстъпки в зависимост от количеството или мерната единица на конкретен артикул, отстъпки за общо количество или стойност на продажбата, отстъпка за плащане в брой и много други.

  1. Управление на вземания и кредитни лимити

Тази функционалност ще ви даде автоматизиране и контрол над следенето на вземанията, а именно – контрол над кредитни лимити и просрочени вземания при въвеждане на поръчки и експедиране на стоки, одобрение на поръчки, а в най-добрия случай – с възможност за отдалечено одобряване през мобилни устройства или електронна поща.

  1. Бързо и гъвкаво въвеждане и промяна на поръчки

За да бъдат клиентите ви доволни, трябва да сте сигурни, че изпълнявате поръчките им точно и навреме. Затова при избор на ERP система търсете функционалност, с която ще можете да следите отклоненията в изпълнението на поръчките, така че да можете да ги минимизирате и подобрявате.

  1. Планиране и контрол на наличностите

Осигуряването на необходимите наличности, при това без да се стига до презапасяване, е трудност за повечето производители и дистрибутори. С правилното ERP решение ще можете да автоматизирате планирането на складовите наличности и създаването на поръчки за доставка. Така ще можете да оптимизирате складовата си наличност и да минимизирате презапасяването.

  1. Пълна проследимост по партиди и серийни номера

С тази функционалност ще получавате моментален отговор на въпроси като „На кои клиенти е продадена конкретна партида?“, „В кои партиди продукция е вложена и до кои клиенти е стигнала конкретна партида материал?“, „Кои са партидите в конкретна продажба?“ и т.н. Използването на бар-кодове ще доведе и до по-бърза работа в склада и драстично намаляване на грешките при експедиране.

  1. Следене на превози

Доставката до клиента е основна част от дейността на всеки дистрибутор и изисква значими ресурси, затова следенето и анализът на превозите са критични. Добре ще е ERP решението ви да притежава възможност за картотекиране на собствени и чужди превозни средства, следене на конкретни курсове по доставка на стоки, забрана за претоварване, анализ на превозите по спедитори и собствени превозни средства, следене и анализ на разходите.

  1. Управление на рекламни активи и амбалаж

Всеки, който предлага на клиентите си хладилни витрини, диспенсъри, стелажи и друго рекламно оборудване, има нужда от информация дали то е довело до увеличение на продажбите при конкретния клиент и с колко. За да можете да отговорите на този въпрос, както и да следите история на движението и наличността по клиенти и обекти, тази информация трябва да се събира в ERP системата. Същото важи и за следенето на амбалажа, подлежащ на връщане от клиента.

  1. Анализ на дейността – BI модул

Бъдещето на всеки бизнес зависи от непрекъснатия анализ на дейността и вземането на съответните управленски решения. С Business Intelligence модула ще можете да следите рентабилността на продажбите, пълна себестойност на продуктите, печалба от даден продукт или клиент, изпълнение на поръчки и много други.

  1. Мобилност

Мобилните приложения осигуряват на търговските представители достъп в реално време до цялата информация, от която се нуждаят – цени, наличности, оферти, отворени поръчки и т.н. С непрекъснатия достъп до системата те могат да са много по-ефективни в работата си с клиентите. Можете да се възползвате и от редица допълнения, даващи възможност за планиране и отчитане на посещения при клиенти, въвеждане и следене на бюджети по търговци, въвеждане на поръчки и други.

  1. Електронен обмен на данни

Освен задължително изискване на големите производители и търговски вериги, електронният обмен на данни е и средство за значително пестене на време и намаляване на допусканите грешки. В допълнение е добре ERP системата да борави и с директна информация от банките – платежни нареждания и получени плащания.

 

Microsoft Dynamics NAV помага на повече от 110 000 компании по целия свят да бъдат по-успешни.

Тим ВИЖЪН България е първият внедрител на Microsoft Dynamics NAV в България с над 17-годишна история. Имаме значим опит с внедряване в компании от секторите дистрибуция на бързооборотни стоки, натрупан от проекти в Девин, Девин Роял, Атлантик Дивайн, Клио Комерс, Интерснак България и други.

Използвахме комбинацията от гъвкавостта на Microsoft Dynamics NAV и нашия собствен опит, за да създадем ефективно решение, фокусирано върху потребностите на дистрибуторите. То допълва Microsoft Dynamics NAV с разработена от нас функционалност, насочена към специфичните за този бранш процеси.

Свържете се с нас, за да научите повече за предлаганите от нас ERP, CRM и BI решения:

 

 

Автор: Анастас Шопов

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *