Ролята на CRM системите за постигане на GDPR съответствие


Едва ли има бизнес, който все още да не е запознат с Общия регламент за защита на данните (GDPR) и последствията от неговото въвеждане. Той влиза в сила на 25 май и има за цел да осигури по-високо ниво на защита личните данни на европейските граждани, както и да им даде възможност сами да решават кой, как и с какви цели може да ги използва.

CRM в помощ за постигане на GDPR съответствиеТова е чудесна новина за потребителите, но създава редица неудобства за бизнеса. Особено силно е въздействието на Регламента върху дейностите по маркетинг и продажби, които трябва да претърпят значителни промени, за да отговорят на неговите разпоредби.

И въпреки че не съществува универсално софтуерно решение, чието внедряване да гарантира пълно съответствие с изискванията на GDPR, възможностите на съвременните CRM системи, като Microsoft Dynamics 365, ги превръщат в ценен инструмент в преходния процес.

Водещите CRM решения разполагат с ред функционалности, с които подпомагат процеса по осигуряване на съответствие с изискванията на GDPR във всичките му направления: идентифициране на чувствителните данни, управление, сигурност и отчетност.

Управление достъпа до чувствителни данни

Повишаването сигурността на личните данни е основен приоритет на GDPR. По своята същност CRM решенията са създадени, за да концентрират и систематизират цялата налична информация за потенциални и реални потребители и взаимодействията на компанията с тях. Продукт като Microsoft Dynamics 365 позволява дефиниране на потребителски роли и права за достъп, при нужната отчетност и пълна проследимост на работата с данните.

Документиране на съгласие за обработка на личните данни

Друг важен момент от GDPR, засягащ пряко маркетинговата дейност на компаниите, е свързан с получаването на изричното съгласие от лицето, данните му да бъдат използвани им в различни търговски и маркетингови активности.

CRM системите са надеждна платформа за събиране и документиране на даденото съгласие и евентуалното му оттегляне във времето. По този начин разполагаме с надеждна информация в какви кампании да използваме данните на всеки потенциален или реален клиент, което позволява много по-прецизното насочване на маркетинговите комуникации.

Осигуряване на прозрачност и достъп от страна на субектите на данни

Освен върху защитата на данните, GDPR поставя акцент и върху активния контрол от страна на потребителите.

CRM системите значително облекчават прозрачността на използваните лични данни и начините, по които се обработват. От системата лесно и бързо може да бъде изведена справка, която да бъде предоставена на потребителите при поискване. Microsoft Dynamics 365 също така разполага с възможност за конфигуриране на портал, чрез който всеки потребител да достъпи и редактира съхраняваната в системата лична информация. Паралелно с това системата осигуряват лесен начин за нанасяне корекции върху големи база данни, както и за пренос на информация към други компании, чрез генериране на стандартни машинно-четими файлове.

 

В заключение е важно е да се отбележи, че осигуряването на GDPR съответствие е индивидуален процес за всяка компания, при който тя трябва да се съобрази със спецификите на собствената си дейност и причините, поради които събира и обработва чувствителна информация. Това ще ѝ помогне да разработи и приложи цялостна програма за постигане на съответствие, в която CRM системата да намери своето място като ценен инструмент.

 

Тим ВИЖЪН България за сп. CIO

За създаването на публикацията са използвани материали от следния източник: https://www.microsoft.com/en-us/trustcenter

Ако искате да научите повече за Microsoft Dynamics 365 и как решението може да помогне в прехода на вашия бизнес към съответствие с изискванията на Общия регламент за защита на данните (GDPR), не се колебайте да се свържете с нас.

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *