5 съвета при избор на система за бизнес анализи


В наши дни всяка организация търси начин да се възползват пълноценно от двата си най-ценни ресурса – своите хора и данни. За да постигнат това, компаниите се обръщат към модерните системи за бизнес анализи.

Съвременните аналитични платформи, създадени да отговорят на нуждите на бизнеса, осигуряват бързина на работа с данните, без при това да жертват контрола и сигурността. Ето кои са петте неща, които е необходимо да имате предвид, когато правите избор на аналитична платформа.

1. Можете ли да провеждате визуални анализи на данните си?

Tableau е лидер сред системите за бизнес анализиИзберете платформа за бизнес анализи, която ви позволява да решавате проблеми по естествен път и с минимум усилия. Такава платформа трябва да ви помага визуално да изследвате данните си и текущо в хода на работата си да откривате съществени зависимости и тенденции. Тя също така трябва да ви предоставя възможност да споделяте откритията си чрез създаването на красиви и информативни визуализации – и всичко това от един и същи интуитивен интерфейс без да се налага да превключвате между различни продукти, за да извършвате различни видове анализи.

Когато избирате аналитичен софтуер, не се задоволявайте просто да гледате демо на продукта. Регистрирайте се за безплатен тест на системата и пробвайте сами да намерите отговорите на въпросите, които ви вълнуват. Уверете се, че можете да задълбочите анализите си и да проведете неограничени изследвания без нужда от познания по програмиране.

2. Вариантите за внедряване на системата за бизнес анализи отговарят ли на съществуващата ви стратегия за работа с данни?

Tableau ви позволява да анализирате навсякъде и по всяко времеДори най-мощните аналитични инструменти са безполезни, ако не могат лесно да се свържат с данните ви. Подходящата за вас платформа трябва да осигурява оптимизирани конектори към данните, независимо къде и под каква форма се съхраняват те. Такава платформа ще ви позволи да анализирате данните си в реално време, а също и да извлечете максимума от инвестициите, вложени в базата данни.

Една пълноценна аналитична платформа също така трябва да ви дава възможност да изберете къде да провеждате своите анализи – в облак, on-premise или комбинация от двете. Тя трябва да се интегрира безпроблемно със съществуващата ви стратегия за работа с данни, както и да се инсталира лесно във фирмените ви портали или приложения.

3. Решението позволява ли въвеждането на self-service анализи на всички равнища в организацията?

С Tableau всеки в организацията използва силата на даннитеЗа да максимизирате стойността на данните си, трябва да дадете възможност на всеки в организацията да извлича най-много ползи от тях. За тази цел ви е необходим self-service софтуер за анализи, който да е лесен за използване от бизнес потребителите и същевременно да се ползва с доверието на IT отделите.

Правилното решение дава възможност на организациите да формират аналитична култура, като същевременно позволява на IT отделите да установят сигурна и управляема среда, която защитава данните без да прави компромис с гъвкавостта и иновациите, от които се нуждае бизнеса.

Правилната аналитична платформа трябва да дава възможност дори и на хората, които не разбират от анализи, да се възползват от пълната сила на данните. Така организациите могат да поставят анализите в центъра на своята дейност и бизнес решения.

4. Каква е пълната цената на придобиване на системата за бизнес анализи?

Когато оценявате алтернативните аналитични платформи, вземете под внимание пълната цена на придобиване. Не бързайте да вземате решение, базирано само на обявената цена, а направете цялостна съпоставка. Добавете към оценката си всички допълнителни компоненти, които ще са ви необходими, за да накарате платформата да работи за вашата компания към момента и занапред.

Така наречените „безплатни“ инструменти могат в крайна сметка да ви донесат доста разходи. Тези решения често изискват допълнителни продукти, хора или инфраструктура, за да посрещнат нуждите на цялата организация, а и също така вероятно ще ви се наложи сами да се ориентирате как да накарате всичко да заработи.

5. Дали компанията производител е ориентирана към успеха на своите клиенти?

В развитието на Tableau са вложени огромни инвестиции от пари, хора и времеИнвестирайте в производител на аналитичен софтуер, който е ориентиран към вашия бизнес успех и посветен на мисията да помогне на потребителите да постигат повече чрез неговата аналитична платформа. Дали производителят е инвестирал в своето аналитично решение години на изследване, разработване и развитие? Дали историята му подсказва, че ще продължи да добавя още и още иновации към своя продукт? Дали поставя на първо място удобството и лекотата на работа на потребителите?

Проучете с какви аналитични платформи работят компании като вашата и почерпете от техния опит. Служителите им използват ли активно аналитичната платформа в ежедневната си работа? Постигат ли успехи с този продукт? Техният ентусиазъм е директен показател за степента на удовлетвореност от внедреното решение за анализи.

 

Ако искате да научите повече за системите за бизнес анализи и да видите как те могат да Ви помогнат да извлечете най-доброто от своите фирмени данни, не се колебайте да се свържете с нас. Ще се радваме да обсъдим заедно най-подходящото решение за Вашия бизнес.

 

Източник:https://www.tableau.com

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *