3 причини да добавите решение за маркетинг автоматизация към своята CRM система


Интеграцията между CRM и решение за маркетинг автоматизация синхронизира дейността на търговските и маркетингови екипиПреди да говорим какви ползи ще донесе интеграцията между решение за маркетинг автоматизация и CRM, нека първо уточним каква е разликата между тези две софтуерни системи.

CRM системи

CRM системите са създадени, за да помогнат на компаниите да управляват по-успешно всички свои външни контакти – с настоящи и потенциални клиенти, доставчици и контрагенти. Тези системи носят огромна полза за търговските екипи, които разполагат с изчерпателна информация и точно установени алгоритми, за да превърнат потенциалните клиенти в реални продажби. CRM системите съхраняват и организират информация за интересите и предпочитанията на клиентите; начина, по който предпочитат да се общува с тях; кой, кога и по какъв начин и причина е контактувал с тях преди; какви наши продукти или услуги са закупили или ползвали; при какви търговски условия и ред други. Като цяло CRM системите осигуряват проследимост и приемственост.

Системи за маркетинг автоматизация

Тези решения са създадени, за да облекчат работата на маркетинговите специалисти и отдели, като им дадат голям набор от инструменти, с които да реализират успешни кампании, да автоматизират рутинни задачи и да гарантират, че нито един потенциален клиент няма да бъде пропуснат или забравен. Добрата система за маркетинг автоматизация трябва да може да обхване всички процеси по:

  • създаването и изпращането на мейл кампании
  • създаването и промотирането на целеви страници
  • събирането на контакти чрез попълване на регистрационни форми
  • проучването на потребителското мнение чрез анкети
  • проследяването на взаимодействието на посетителите с уебстраници, социални мрежи и ред други.

Ако трябва да обобщим с две думи, можем да определим CRM като хранилище за информация, а системата за маркетинг автоматизация – като двигател на активности. Събрани заедно, тези две системи дават възможност на отделите по маркетинг и продажби да си сътрудничат много по-ефективно, да синхронизират усилията си и да бъдат на една и съща вълнá при работата си с клиентите.

Какво печелите, добавяйки софтуер за маркетингова автоматизация към своята CRM система?

  1. Осигурявате постоянен поток от свежи контакти

CRM системите са ключови в процеса на квалифициране на контакти и превръщането им в успешни сделки. За тази цел обаче се нуждаят от постоянен поток от нови контакти, с които да работят. Осигуряването на нови и нови потенциални потребители е една от основните задачи на маркетинга и тук системите за маркетинг автоматизация са неоценими. Те пестят значително време и усилия при реализирането на маркетингови кампании, в резултат на които не само се улавят нови потенциални клиенти, но и се събира голям обем полезна информация, анализът и използването на която помага за по-бързото и успешно придвижване на контактите през фунията на продажбите.

  1. Давате на търговците „топли“ контакти и информацията, с която да направят последната крачка към продажбата

Качеството на контактите, които маркетингът подава към търговците е от огромно значение за реализирането на повече и по-големи сделки. Добре информираният и подготвен потенциален клиент много по-бързо е склонен да реализира по-голяма покупка. Системите за маркетингови автоматизации позволяват изграждането на алгоритми за „подгряване“ на контактите с информация и полезно съдържание в точния момент. Информацията за взаимодействието на клиентите с маркетинговите материали на компанията помага да се определи до колко са готови за покупка и дава възможност към търговците да се подават най-перспективните клиенти. Въоръжени с цялата налична информация, търговците са много по-подготвени да осъществят първия контакт с клиентите и имат по-високи шансове да реализират успешни сделки.

  1. Гарантирате, че нито един контакт няма да бъде пропуснат

Генерирането на нови лийдове е важно за функционирането на търговския процес, но не бива да става за сметка на комуникацията с натрупаните в CRM системата контакти. Поддържането на здравословна честота на комуникация с тях е задължителна. Системите за маркетинг автоматизация позволяват да автоматизирате този процес, за да сте сигурни, че потребителите получават най-подходящото за тях съдържание в точния момент, без това да коства много време и усилия на маркетинговия екип. Същевременно натрупаната в CRM системата информация дава възможност максимално да персонализирате тази комуникация.

 

Комунацията между CRM и маркетинг автоматизация е мощно оръжие в конкурентната надпревара. Затова, когато избирате маркетингово решение е много важно да проверите колко добре и бързо може да се интегрира то с функциониращата в компанията CRM система. Маркетинговото решение ClickDimensions например е създадено специално, за да допълни водещата CRM система Microsoft Dynamics 365 и да даде на потребителите й богат избор от допълнителни функционалности и инструменти.

Ако искате да дадете тласък на маркетинговата и търговската си дейност, ще се радваме да ви представим възможностите на ClickDimensions и ползите от интеграцията на решението с вашата CRM система. Не се колебайте да се свържете с нас за насрочване на демонстрация.

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *