7 ползи от Правилното Управление на Знанието във Вашата Организация (1)


7 Ползи от правилното управление на знанието във вашата организация(1 част)

  Голяма част от компаниите днес се сблъскват с предизвикателството наречено „Управление на информационния поток“Огромните количества информация, придружени с трудности при съхранението, управлението и дистрибутирането й, могат да бъдат сериозен проблем в работата на вашите служители..  Това може да доведе до 2 ситуации:

   * при първата, води до фрустриращо (понякога) усещане у служителите, че компанията не им предоставя необходимата информация, което води до рязък спад на мотивацията им за работа;

      * при втората, информацията достига до хората ви, НО е твърде късно, тя е трудно достъпна или вече не е актуална, което пак води до спад в мотивацията за работа;

 

В крайна сметка, без значение кой от двата негативни резултата имате и в кой конкретно отдел прониква това усещане за „информационно затъмнение“  – Маркетинг, ИТ, Продажби, Обслужване на клиенти.. и т.н., то неизменно води до бавно, но сигурно отслабване на ангажираността на служителите ви към работата им, което  рефлектира върху ефективността на целия ви бизнес.

 

Докато  някой компании се фокусират върху разработване и предоставяне на self-service образователни възможности /информационни платформи, канали/, главно за нуждите на своите клиенти, то световните бизнес лидери и водещи организации, започват да осъзнават важността на вътрешно-информационния поток и да полагат усилия за улесняване достъпа до информация, както на своите клиенти, така и на своите вътрешни клиенти и служители.  Успешното прилагане на подобна (нека да я наречем) Вътрешно-информационна стратегия, има огромни плюсове не само за служителите , но и за целия ви бизнес.

 

Ето кои са 7-те ключови предимства на Правилното управление на знанието:

 

 

  1. На първо място това е Повишаване Ангажираността на служителите

 

Приобщаването на хората, които работят за вас, към мини-екосистемата на компанията ви, не е никак лесна задача. Въпреки това – постижима. Осигуряването на достъп до информация, се оказва ключов момент за постигането й. Колкото повече знаят хората, толкова повече нараства чувството им за принадлежност към организацията, съответно се увеличава и тяхната лоялност.

Доказателство за това са резултатите от проучването на Quantum Workplace – 2015 Employee Engagement Trends Report, проведено сред 440 хиляди служители от над 5500 различни компании, които сочат, че през 2014г. процентът на лоялност на служителите е с най-нисък показател за последните 8 години – 65.9%. Каква е връзката, ще попитате? Връзката с твърдението в предходния абзац е в отговора на въпроса: „Кои са основните фактори, които подхранват несигурността на хората?“. Мнозинството от анкетираните посочват, че това са липсата на:

  • Признание (за добре свършената работа);
  • Обезщетения и компенсации (финансово признание, за добре свършената работа);
  • Достъп до информация (предпоставка за добре свършената работа).
  • VOiLLaH!

N.B. С особена сила това важи за новите служители. Достъпността, навременността и точността на информацията, която достига до тях, са ключови елементи за формиране на ангажираността им с работата и бъдещото им припознаване с дейността на организацията, още от самото начало.

 

 

  1. Повишаване Рентабилността на компанията

 

В същото това проучване на Quantum Workplace се обръща специално внимание на връзката между ангажираността на служителите и приходите на компанията. Цифрите показват, че тази зависимост е правопропорционална – в компании, при които е отчетен ръста на печалбата (изследването е конкретно за 2014г.), лоялността на служителите е 69%, докато при компании със спад на печалбата – процентът на лоялните служители е 56.

Междувременно откриваме и друга зависимост – тази между степента на информираност на служителите и продажбите (продажби = реалните приходи на компанията ви). Според Естебан Колски – Бизнес анализатор и бивш Директор проучвания в Gartner, продажбите се облагодетелстват от това, служителите ви да имат свободен достъп до информацията, която им е необходима, когато им е необходима – без значение, дали става въпрос за достъп до последните маркетингови промоционални кампании, информация за нови продукти, за клиенти, ценови листи или текущ статус на дадена поръчка.

 

Това е затворен цикъл:

info cyrcleВ процеса на продажбите, точната и навременна информация може да доведе до подобряване на методологията на работа, а също така до откриване на нови колаборативни методи. Освен това, разполагайки с необходимите данни, отговорите на запитвания за оферти, могат да се подготвят много по-бързо (съответно да стигат до потенциалните клиенти в по-кратък срок), без да е необходимо да се ангажират, допълнително, хора от други звена на компанията. И това са само малка част от предимствата на улеснения достъп до информация, които водят до повишаване на ефективността на работата, a оттам и на продажбите ви.

 

 

  1. Повишаване на Продуктивността

 

При изготвянето на годишния си отчет – The State of Knowledge Management ( Състояние на Управление на знанието), TSIA (the Technology Services Industry Association) питат всички участници в проучването: „Какво би станало, ако Вашата компания споделяше информацията (във вътрешно-фирмените канали за комуникация) по-възможно най-добрия начин и до каква степен това би повишило продуктивността на екипа?“. 40% отговарят, че качественото разпространение на правилнатa информация би могло да повиши продуктивността на служителите с 20 до 30%. Една трета от запитаните смятат, че една успешна политика за разпространение на фирмената информация сред служителите би довела до от 30 до 50% увеличение на производителността на компанията като цяло.

 

Скоро очаквайте и останалите 4-ри ключови елемента на вашия бизнес, които се вличчт пряко от правилното управленеи на информацията в организацията ви

 

 

Източник: Microsoft Dynamics Blog

 

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *