Президентски избори – изследване с Tableau – II част


Президентските избори са най-вълнуващата тема в последните дни.

И докато в САЩ драмата вече приключи, у нас предизборната борба е пред решителния си финал. Ето защо избрахме да продължим да анализираме изборната тема чрез възможностите на софтуера за анализи Tableau.

Използвайки данните на ЦИК за първия тур на изборите, публикувани в техния сайт, изградихме карта на изборните резултати, която ни помогна да видим и разберем максимално пълно информацията от изборния ден. Само чрез функцията drag-and-drop създадохме множество графики, които дават пълен 360-градусов поглед върху резултатите от президентския вот и националния референдум.

Възможностите на Tableau лесно да се свързва с разнообразни източници на информация също така ни помогна да съпоставим новите данни с предходното си проучване и да потърсим зависимост между медийната активност на кандидат-президентските двойки и постигнатите от тях резултати.

Вижте и нашето изследване: Президентската надпревара в медиите

Мислите ли, че изразходваните средства за предизборна кампания оказват влияние върху постигнатите резултати и дали ниския вот за някои от кандидатите се дължи на слабата им активност в медийното пространство?

BI решението Tableau ни дава един по-различен поглед върху информацията, а анализите и изводите преди решителния втори тур на изборната надпревара оставяме на вас.

Източник на данните: http://openparliament.net/

https://results.cik.bg/

 

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *