Да изпревариш тенденцията (3)


…. (3 част)

Ето и очакваната трета част на статията за технологичните лидери сред малките и средни предприятия и взаимовръзката между използването на новите технологии и растежа на бизнеса. В предишния пост ви разказахме за първите два от петте основни начина, по които лидерите използват технологията за задвижване на растежа. Сега нека видим кои са останалите три.

 

3.     Имат творчески подход към технологията и са по-ефективни

technology-298256_960_720Лидерите възприемат първи последните технологии и намират нови начини за употреба на съществуващия ИКТ инструментариум. В епоха на бързо разрастване на цифровите данни лидерите в малкия бизнес използват софтуера за бърза обработка на информация и генериране на уникална добавена стойност от нея.

Софтуерната система на Vidalink в Бразилия обработва по една транзакция всяка секунда; бизнес, който не е съществувал преди 10 години е преди всичко „в мащаба и системите“ – казва основателят Луис Гонзалес. По същият начин базираният в Германия производител на части Halder използва оригинално базов софтуер за обработка на данни за по-добро управление на дейността си. IT мениджърът Саша Байер разказва: „Имахме нужда от помощ за управление на склада, поради което си изработихме инструмент, базиран на електронна таблица, с чиято помощ намираме и проследяваме материалите по-ефективно.“

Способността за по-ефективно управление на хора и данни става все по-важна отличителна черта в бизнеса. Лидерите оценяват ролята на технологиите в увеличаването на продуктивността и съвместната производителност на служителите им. Повечето от тях вярват, че благодарение на технологиите служителите им са по-производителни, по-лесни за управляване и работят по-качествено. „Големите данни“ стават все по-големи, количеството онлайн информация расте експоненциално, а компаниите от всички размери срещат проблеми с обработката им. Лидерите се обръщат все повече към облачните решения за добив, съхранение и анализ на растящите запаси.

 

4.     Лидерите експериментират, откриват и въвеждат високотехнологични бизнес модели

Луис Гонзалес и Пиер Шиндлер поставиха началото на цяла нова индустрия в Бразилия. Развитието на технологиите роди много други нови икономически модели, като онлайн и медия магазините (Amazon.com, iTunes), цифровият гейминг (Warcraft и King), масовото възлагане, познато като crowdsourcing (Yelp и Angie’s List), както и услугите, базирани на алгоритми (Kayak и Travelocity).

Друг пример е китайският MNE Creations, доставящ образователни игри до крайни мобилни устройства, използвайки т.нар. „freemium“ модел. Той дава възможност на потребителите да играят обикновени, безплатни игри или усложнените им платени версии. Компанията използва технологиите за таргетиране и привличане на клиенти с голям потенциал. Главният изпълнителен директор Сара Янг: „Не таргетираме всички за всичко: в момента сме ориентирани към 18-35-годишните в Азия и Южна Америка.“

Нарастващото предлагане на облачно базирани решения и услуги означава, че МСП получават достъп до непрекъснато растящия технологичен инструментариум, изискващ малки първоначални инвестиции.

Сара Янг го формулира така: „Използваме разнообразие от облачни услуги, опитваме и управленски софтуер. Почувстваме ли, че се нуждаем от нещо, ще го опитаме. Пробвахме много различни CRM решения, а в момента – и нови решения за онлайн управление на ресурсите на доставчиците.“

Пет пъти повече лидери, отколкото последователи и изоставащи, твърдят че обикновено те са първите инвеститори в нови технологии на пазарите си, а двойно повече смятат, че технологията е подобрила значително способността на компаниите им да правят нововъведения.

 

5.     Лидерите въвеждат технологиите по-умно, получавайки по-добър резултат за парите си

Технологичните лидери инвестират във влияние; като резултат растат по-бързо. Но те не инвестират непременно повече в растежа си – изследванията на BCG не показват връзка между средните инвестиции в IT/човек и ръста на оборотите.

Вместо това лидерите са в състояние да мобилизират нови, по-ефективни инструменти с гъвкави модели на плащане. Те подхождат по-комплексно и към оценката на технологиите. Малцина сред ръководителите на МСП споделят, че харчат твърде много. Както един от тях формулира: „Нов бизнес може да използва облачни услуги и да инвестира нови 15 000 в придобиването на нови клиенти вместо в IT инфраструктура.“

За тях е характерно още нещо – те оценяват и насърчават опита на другите; по-склонни са и към споделяне на отговорностите на ръководството, както и инвестицията в някого, който разбира нуждите на бизнеса и силата на технологиите. Над 30% от технологичните лидери имат IT мениджър или заместник по технологиите, а почти 60% споделят, че изпълнителният директор взема решенията за придобиване съвместно с останалите, не еднолично. Лидерите също гледат на технологичните си доставчици като съветници и помощници. Те помагат на много МСП лидери да вземат решение за нова технология, интеграцията в дейността им и поддръжката й.

Интелигентното технологично приложение е от критична важност за бъдещия успех на много МСП: над 90% от лидерите смятат, че ИКТ са важни за бъдещето на бизнеса им и почти две трети вярват, че технологиите повишават оборотите и печалбата/новите работни места в компанията им.

 

Логични уроци, голям ефект

Exhibit6

Лидерите дори в развиващите се пазари имат стабилни технологични възможности

Технологичните лидери са шарена група, но уроците са устойчиви на всички проучени пазари, издигайки се над индустриите, географията и макроикономическите условия.

Поразително е например, че лидерите в развиващите се пазари не изостават от колегите си в по-напредналите: там те са бързи като аналозите си в приложението на нови инструменти; понякога дори по-бързи.

Около 80% от технологичните лидери в развиващите се пазари използват облачни услуги, комуникационни средства и ERP софтуер, докато едва около 60% от тях в развитите пазари ги прилагат. Последователите от развиващите се пазари показват сходно поведение: в Индия например мнозина сред тях използват комуникационни средства, до степен по-висока от тази в САЩ и Германия.

Повече респонденти от МСП в развиващите се пазари, отколкото в развитите, твърдят, че технологията играе решаваща роля в бизнеса им и ще влияе върху бъдещите им обороти и печалба. Тази убеденост много вероятно ще подхранва желанието им да въвеждат технологии преди останалите. Почти 30% от китайските и индийски респонденти например вярват, че са въвели първи нови технологии на пазарите си, докато само 6% от американските споделят твърдението им.

Всички малки и средни предприятия могат да се учат от такива уроци; това не само ще подобри показателите им, но ще има и по-широк икономически ефект.

 

Ако искате да сте сред технологичните лидери и да впрегнете силата на информационните технологиите за развитието на своя бизнес, свържете се с нас!

 

Източник: Ahead of the curve. Lessons on technology and growth from small-business leaders. The Boston Consulting Group

Сподели, ако статията ти е харесала 🙂

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *